HÅLLBARHET HAR GÅTT FRÅN ATT VARA SEPARERAT FRÅN VARUMÄRKET TILL ATT BLI MER OCH MER INTEGRERAT I KOMMUNIKATIONEN. DET BLIR ALLT VIKTIGARE ATT HA VERKTYGEN FÖR ATT KUNNA HANTERA HÅLLBARHET STRATEGISKT O LÅNGSIKTIGT GENTEMOT SAMARBETSPARTNERS OCH OMVÄRLDEN.
Utbildningen tar avstamp i utvecklingen i omvärlden som driver den ökade vikten av hållbarhet och dess effekt. Därefter människans sätt att förhålla sig till hållbarhet samt de attityder och beteenden som måste förändras för att nå önskat resultat. Den största delen handlar om hur varumärket ska kommunicera med hållbarhet som redskap för att tydliggöra varumärket i en föränderlig omvärld.
Under utbildningen går vi igenom viktiga verktyg för att analysera det som mest påverkar, vilka intressenter som är mest relevanta samt vilka risker och möjligheter detta medför avseende varumärke och kommunikation. Vi går också igenom modeller för att påverka partners till mer hållbara beslut, samt hur man kan arbeta internt med handfasta verktyg med tydligt fokus på vad som ska kommuniceras för att få störst effekt.
Utbildningsdatum
- Tillfälle 1. 9 september, 13:00-17:00
- Tillfälle 2. 10 september, 09:00-13:00
- Tillfälle 3. 4 november, 13:00-17:00
- Tillfälle 4. 5 november, 09:00-13:00
- Tillfälle 5. 2 december, 13:00-17:00
- Tillfälle 6. 3 december, 09:00-13:00
Omfattning: 24 lektionstimmar
Plats: Utbildningen genomförs online
Utbildningsansvarig: Emelie Persson Lindqvist, Berghs School of Communication