Startup-Sweden 2017

Fotograf: Adam Kling
Tillväxtverkets succé fortsätter
I fjol deltog 40 startupbolag från hela landet i TIllväxtverkets satsning Startup-Sweden. Initiativet, som riktar sig till de mest spännande digitala startupbolagen i Sverige, ledde till miljoninvesteringar. Dags för 2017 års omgång!

Startup-Sweden ger mindre snabbväxande digitala bolag från hela Sverige möjlighet att utöka sitt nätverk med andra företag, finansiärer och möjliga partner. De får också utveckla sina kunskaper inom affärsutveckling.

Årets första boot camp äger rum den 27 -31 mars 2017 i Stockholm och ansökningen är öppen för alla typer av digitala startups. Veckan genomförs i samarbete med  en rad samarbetspartners; bland andra Creandum, Northzone, EQT Ventures, Industrifonden, Almi, Nordic Makers, The Springfield Project, Jansson & Norin och Synch Law. 

Med Startup-Sweden får digitala företag från hela Sverige tillgång till startup-scenen i Stockholm. Under 2016 deltog sammanlagt 40 bolag. Ett av resultaten blev investeringar på över 20 miljoner kronor i dessa bolag.

-Startup-Sweden är ett initiativ som ger goda resultat. Genom att erbjuda kunskap och nätverk bidrar vi till att lovande mindre startupbolag hittar finansiering och tar stora kliv i sin utveckling, säger Tillväxtverkets generaldirektör Gunilla Nordlöf.  

Sista ansökningsdag för årets första boot camp är den 23 februari.

Läs mer om satsningen och ansökan här:
startup-sweden.se/
bit.ly/2jlKZta


Ytterligare information: 
marcus.liu@tillvaxtverket.se 08-681 91 02
arash.sangari@tillvaxtverket.se 08-681 65 98
 

Tillväxtverket arbetar för att stärka företagens konkurrenskraft. Ett av myndighetens uppdrag är att bidra till att företag utvecklas genom att ta vara på digitaliseringens möjligheter. Startup-Sweden riktar sig till små snabbväxande företag med en produkt eller tjänst som bygger på en digital plattform.